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Mazarinade n° B_10_30

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Dubosc-Montandré, Claude [?] [1652], DISCOVRS IMPORTANT SVR L’AVTHORITÉ DES Ministres, & l’obeyssance des Subjects. FAISANT VOIR I. Que les Ecclesiastiques qui flattent les consciences des Grands, sont les sources de tous les maux des Estats. II. Que tous les Ordres sont obligez en conscience de resister à la tyrannie des Ministres. III. Qu’aucunes Impositions ne peuuent estre faites que du consentement des Peuples. IV. Que l’obeyssance n’est deuë qu’aux Iustes, c’est pour cela qu’elle doit estre raisonnable & non pas aueugle. , françaisRéférence RIM : M0_1125. Cote locale : B_10_30.


qu’vne licence effrenée, ny autres bornes que celles
de leur bon plaisir.
 
Que cette doctrine est cruelle qui enseigne aux Ministres
de la moderation, desquels nous n’auons point
d’exemples, toutes sortes d’excez, exactions & leuées, le
meurtre & la vengeance comme vn droict legitime annexé
à leur employ, qu’ils consultant ce grand Archeuesque
de Rheims de la Maison des Vrsins, qui parlant
au Roy Charles VI. que l’on auoit imbu de ces maximes,
luy dit qu’elles estoient impies, que le Domaine des
Souuerains estoit separé de celuy de leurs subjets, ausquels
ils n’auoient rien ny aucune disposition sur iceux.
C’est la raison pour laquelle Philippes de Commines ce
grand Historien & sage Courtisan, dit que le Roy Charles
VII. qui le premier a imposé la taille à son plaisir
sans le consentement des Estats, a fait vne grande playe à
sa conscience & à son Royaume, n’estant pas en la puissance
d’aucun Prince de faire des leuées extraordinaires
de deniers sans ce consentement, si ce n’est par tyrannie
& par violence : Et vne verité de l’Escriture qui deffend
aux Roys de thesauriser & de faire des amas d’or & d’argent,
ny de s’esleuer & glorifier au dessus de ses subjets
qui sont qualifiez leurs freres, du nombre desquels ils
sont & doiuent estre choisis, & leur enjoint de garder les
loix dont ils sont les depositaires & les Iuges & Magistrats
sous eux, qui sont ses Ministres & dispensateurs de
la Iustice afin de les faire obseruer, & par ce moyen punir
les meschans & en reprimer l’audace, proteger les pauures
& les innocens, & les deliurer de l’oppression des
riches.
C’est de là Messieurs, que vous deuez puiser vos conseils
& vos resolutions, & penser que vous rendrez
compte à Dieu de vos preuarications, de vos flateries &
de vos complaisances criminelles, l’vnique & veritable
origine de tous les malheurs, & de tous les desordres de
cét Estat que vous auez mis ainsi sur le panchant de sa