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Mazarinade n° B_2_25

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Anonyme [[s. d.]], TRAITTÉ DE L’ANCIENNE DIGNITÉ ROYALE, ET DE L’INSTITVTION DES ROYS. , françaisRéférence RIM : M0_3796. Cote locale : B_2_25.


apprend bien que les Roys ont tousiours iugé les actions de
leurs sujets : mais ie suis encore à sçauoir que personne ait eu
droict de iuger des actions de leur Prince : Moyse iugeoit bien
les differens du peuple, selon les Loix de Dieu, depuis le matin
iusqu’au Vespres. Samuel fit bien entourer ses villes, pour
iuger des affaires des Israëlites. Salomon voulut bien iuger
des enfans des deux femmes paillardes. Dauid faict Iustice à
tous ses sujets, & Othoniel aux Israëlites. L’Escriture Saincte
nous fait bien voir aussi que Dieu iuge des actions des Souuerains,
& qu’il n’en est pas vn qui s’en puisse exempter en façon
quelconque : mais que les peuples puissent équitablement
iuger des actions de leur Roy, cela ne fust iamais, ny
ne sçauroit iamais estre. Si le Souuerain Seigneur de l’Vniuers
nous commande & nous deffend de leur dire que fais-tu,
apres cela qui sont ceux qui auront droict de iuger des
choses qu’il leur plaira de faire : Et si la mesme puissance leur
donné la liberté d’agir comme bon leur semblera, sans qu’il
nous soit permis d’y trouuer à redire, qui est ce qui aura droit
de iuger de leurs actions, & de leur en faire rendre conte : S’ils
peuuent, par vn bon transport que le Souuerain Eternel leur
a fait, disposer absolument de nos biens, de nos enfans, & de
nous mesmes, comme nous venons de dire, & qu’ils ayent
droict de nous traitter selon leur volonté,sans que Dieu vueille
esouter nos plaintes, qui sont ceux apres cela qui peuuent
auoir raison de iuger de leurs actions, & de trouuer à redire
en leurs procedures ? S’il ne nous est pas permis d’en dire du
mal, ny d’en parler qu’auec beaucoup de reuerence, comment
pourrions nous assoir nostre iugement sur ce qu’ils font sans
iniustice ? Si sa diuine bonté veut absolument que nous obeïssions
aux plus mauuais Magistrats, sur peine de peché mortel,
& que ces mauuais Magistrats nous deffendent de trouuer
a redire à la moindre de leurs actions ; comment est ce
que nous pourrions aller contre leurs decrets, sans crime ?
Ceux qui ne leur veulent pas obeyr selon la Loy, doiuent
estre punis de mort selon les decrets de la méme Prouidence ;
Le Roy iuste est l’establissement du Royaume. Dans le iugement
on ne doit pas suiure l’opinion de la plus grande partie