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Mazarinade n° B_11_23

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Anonyme [1652], OBSERVATIONS VERITABLES ET DES-INTERESSEES, Sur vn escrit imprimé au Louure, INTITVLÉ LES SENTIMENS D’VN FIDELLE SVIET DV ROY, Contre l’Arrest du Parlement du 29. Decembre 1651. Par lesquelles l’authorité du Parlement, & la Iustice de son Arrest contre le Mazarin, est plainement deffenduë; & l’imposteur qui le condamne entierement refuté. Par vn bon Ecclesiastique tres-fidelle sujet du Roy. PREMIERE PARTIE. Qui iustificat impium, & qui condemnat iustum; abominabilis est vterque apud Deum; Prouerb. cap. 17. vers. 15. , français, latinRéférence RIM : M0_2574. Cote locale : B_11_23.


& 5. de son escrit, & veut persuader que c’est enfraindre les immunitez
Ecclesiastiques, & les priuileges des gens d’Eglise, que de iuger
& condamner le Mazarin, comme on a fait. Et parce que cet
erreur fait le poinct fondamental de ses griefs, & la baze de ses
plus fortes raisons, il importe de l’enfoncer vn peu au long,
tant pour detromper le Mazarin & ses flatteurs, que pour faire
connoistre à tout le monde que le Parlement n’est point
capable de nouueauté, ny de faire injustice à ceux qui sont responsables
de leurs vies & de leurs actions pardeuant l’equité
de ses Oracles.
 
Les Papes & les Euesques qui ont parlé de la police exterieure
de la France, & qui ont reconnu l’authorité de nos Rois,
tant en l’Eglise vniuerselle, que dans celle de leur Royaume &
païs de leur obeïssance, confessent vnanimement, que ; in hoc
regno coniunctæ fuerunt duæ illæ potestates, Ecclesiastica & ciuilis, sed
sine confusione personarum & munerum, & istud duarum potestatum
consortium, Ecclesiæ Gallicanæ nomine apud nos continetur, ita vt libertates
Ecclesiæ Gallicanæ, munera vtriusque potestatis tam Ecclesiasticæ
quam ciuilis, certis quibusdam hinc inde finibus circumscripta complectantur.
Quare longe à proposito aberrant, qui Ecclesiam Gallicanam
clero coërcent ; latior est illius significatio, quæ laicos, & ipsum Regem
comprehendit.
De Marca,
de Concordia
Sacerd.
& imper.
lib. 2. cap. I.
C’est pourquoy Philippe le Bel eut bonne grace, quand il
respondit à Boniface VIII. auant qu’ils eussent rompu ensemble ;
Sancta mater Ecclesia sponsa Christi, non solum est ex Clericis, sed
etiam ex Laicis ; Adioustant vn peu apres, que ; Clerici quia sunt in
Ecclesia authoritate & munere potiores, non debent, net possunt, nisi
forsitan per abusum, sibi appropriare quasi alios excludendo, Ecclesiasticam
libertatem, loquendo de libertate qua Christus nos sua gratia liberauit.
Acta, inter
Bonifac. &
Philipp.
pulchr.
Le Pape Gelase expliquant plus nettement les fonctions de
ces deux puissances distinctes & separées, dit : Imperatorem præsidere
humano generi dignitate, sed in perceptione Sacramentorum sacerdotibus
subdi ; legibus principis quantum attinet ad ordinem publicæ
disciplinæ parere religionis antistites ; sed in erogandis misteriis, & in
ce lestibus Sacramentis, principes ordine religionis à sacerdotum iudicio
pendere ; En vn mot, dit le Pape Leon IV. Sicut Reges præsunt in
causis sæculi, ita sacerdotes in causis Dei ; Regum est corporalem irrogare