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Mazarinade n° C_5_58

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Boyer, Paul / sieur du Petit Puy [?] (P. B. E. [signé]) [1649], L’IMAGE DV SOVVERAIN OV L’ILLVSTRE PORTRAICT DES DIVINITEZ MORTELLES : OV IL EST TRAITÉ Contre l’opinion des Libertins du Siecle. Dedié à sa Majesté par P. B. E. Rex verò lætabitur in Dec, laudabuntur omnes qui iurant in eo; quia obstructum est os loquentium iniqua. , françaisRéférence RIM : M0_1684. Cote locale : C_5_58.


contraint de se retirer en la ville de Cyrrhe, où il mourut.
Solon, l’vn des sept Sages de Grece, n’eust-il pas mesme
sort que les precedens, pour auoir mis l’Estat dans la plus
haute splendeur où il pouuoit estre ? Mais sans nous seruir
de ces témoignages prophanes ; Eustache Pamphilie, Prelat
d’Antioche, ne fut-il pas banny pour n’auoir pas voulu
consentir à l’erreur qu’Arrius auoit introduite ? Le Pape
Benoist cinquiesme ne fut-il pas chassé de Rome par l’Empereur
Othon pour de semblables causes ? Combien de
fois est-ce que Moyse a failly d’estre lapidé, pour détourner
le peuple de son idolatrie ? Enfin le nombre des exemples
n’est que trop grand pour nous apprendre combien la
fureur d’vn peuple débordé est perilleuse. Cela fait bien
voir qu’il se faut mettre du party des grands esprits, & dire
auec Platon, Aristote, Apollonius, sainct Hierosme, sainct
Cyprien, & plusieurs autres, que la Monarchie est la plus
excellente & la mieux approuuée de toutes les dominations
de la terre. Homere nous apprend en sa Rapsodie,
que rien n’est iamais bien fait, quand plusieurs personnes
commandent ensemble. Aristote en ses Politiques, a iugé
le gouuernement d’vn seul, beaucoup plus noble que les
autres. Ce que nous voyons en Dieu, qui est le veritable
object, sur lequel tous les raisonnables doiuent former
leurs exemples.
 
Cinquiensme
raison.
Mespris des
Republicques.
Mespris de
conseil des
peuples.
Grands hõmes
mal
traittez du
peuple.
Demosth.
Socrates.
Metellius.
Hannibal.
Camillus.
Licurgue.
Solon.
L’vnité a la vertu de conjoindre toutes les choses ensemble,
aussi bien que de les conseruer contre la tyrannie
des siecles. Tout l’Vniuers n’a pris son origine que d’vn
seul principe, & tout l’Vniuers est conduit & maintenu par
vne mesme puissance. Tout commence & finit par vn dans
tous les estres du monde. Ainsi vn Prince anime & gouuerne
toute la Cité, toute la Republique, tout le Royaume,
& tout l’Empire. Aristote au douziesme de sa Metaphysiqe
reprouue la pluralité des Puissances dans la Monarchie :
il veut qu’elle soit seulement gouuernée par l’authorité
d’vn Prince. Enfin si nous voulons former nos
raisonnemens sur tout l’ordre de la nature, nous pouuons
aduantageusement cõclure, que ce qui est fait par vn Roy,
est plus digne & plus loüable que ce qui se fait par les