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Mazarinade n° B_17_30

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Anonyme [1652 [?]], LE POLITIQVE VNIVERSEL, OV BRIEVE ET ABSOLVE DECISION de toutes les questions d’Estat les plus importantes. SCAVOIR EST, I. Si les Roys sont d’institution diuine. II. S’ils ont vn pouuoir absolu sur nos biens & sur nos vies. III. Si les conditions auec lesquelles les peuples se sont donnez aux Roys ne doiuent pas estre inuiolables. IV. S’ils sont obligez d’obseruer les loix fondamentales de l’Estat. V. Si leur gouuernement doit estre Monarchique ou aristocratique, pour le bien commun du Prince & du peuple. VI. S’ils doiuent auoir des Fauoris. VII. Si leurs Fauoris doiuent entrer dans le Conseil, & prendre le gouuernement des affaires. , françaisRéférence RIM : M0_2818. Cote locale : B_17_30.


portez à rendre la iustice à nos semblables
& à ne faire à personne que ce que nous voudrions
qu’on nous fist à nous mesmes.
 
La loy diuine est vn decret qui nous a esté
presenté de Dieu, par l’entremise ou par le Ministere
de ses Anges, de ses Prophetes, ou de sa
Sapience incarnée, pour nous marquer les sentiers
que nous deuons tenir pour paruenir de
la participation de la grace, à la ioüissance de la
gloire.
La loy humaine est vne ordonnance du
Prince de l’Estat, ou des Superieurs, par laquelle
les actiós exterieures & ciuiles des hommes,
se doiuent conformer sur la regle que cette loy
leur prescrit, n’ayant pour but que la perfection
& l’vtilité publique de l’Estat & du peuple.
C’est celle-cy en vertu de la quelle les Princes
ne doiuent iamais songer qu’au bien de leurs
subiets, qu’à la conseruation de leur repos, &
qu’au maintien de leur Couronne. Si cela est
comme il n’en faut pas douter, sur peine de
faire vne heresie digne d’vne punition exemplaire,
le Prince, quoy qu’autheur de cette loy,
ne laisse pas d’estre obligé de l’obseruer encore
plus estroitement que pas vn de ses subjets,
puis qu’il n’y a que luy seul qui ait le pouuoir &
l’authorité de s’opposer en qualité de Souuerain
& de premier membre de l’Estat, à la violence