Anonyme [1649], L’HONNEVR DV MINISTRE ESTRANGER, ENSEVELY DANS LE TOMBEAV. , français, latinRéférence RIM : M0_1662. Cote locale : A_3_78.
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aymé de Dieu, & des hommes il estoit iuste, l’Escriture
dit que sa memoire sera accompagné d’vne longue benediction
& que l’honneur de sa vie fera connoistre son nom au
delà dés temps, Dilectus Deo & hominibus cuius memoria
in benedictione.

 

La deuxiesme c’est que l’homme d’honneur entre librement
dans toute sorte de compagnie, au lieu qu’vn homme
infame en est honteusement chassé, d’où vient qu’anciennement
les Romains ayant interdit aux méchans la conuersation
des gens de bien, on les fuyoit par tout comme
le feu & l’eau, & d’autant qu’en tous les lieux ou ils alloient,
ils n’y portoient que des miseres & des calamitez, on ne faisoit
pour eux aucun vœu public, les faisant passer pour
des excommuniez. En effet le bonheur ne se rencontre pas
entre vn homme de bien, & vn méchant homme, il faut
que les bons conuersent auec les bons, pour viure heureux
& en repos, & le contraire n’est permis qu’aux Medecins,
qui seuls ont la liberté de conuerser auec les malades.

La troisiesme raison c’est que l’honneur nous donne le
moyen de seruir le prochain.

Pour vous la faire conceuoir il faut remarquer qu’il y a
de deux sorte de graces l’vne est iustifiante, & l’autre gratuite.

La iustifiante est vn don de Dieu, par laquelle l’homme
luy est rendu agreable. Et la gratuite est vn don de Dieu,
par lequel le mesme homme est rendu capable de seruir le
prochain, ce dernier don se rencontre dans les Magistrats,
dans les Predicateurs, dans les Ministres d’Estat, d’où vient
que le grand Apostre gratifié de ce don disoit autrefois que
l’vsage qu’il en auoit fait pour le salut du prochain, luy
auoit acquis vne couronne eternelle dans le Ciel, Corona
mea in die Iesu Christi.

Or les effets de ce don gratuite dependent tellement de
la bonne renommée, que si tost qu’vn homme a perdu



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