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Mazarinade n° B_18_33

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Anonyme [1652], LE FIDELE EMPIRIQVE OV LE PVISSANT HELLEBORE D’VN ANTI-MACHIAVEL : Pour contenter les Mal-contens de l’Estat, & affermir la Liberté des Peuples. "Cœcus est qui Veritatem odit." , français, latinRéférence RIM : M0_1387. Cote locale : B_18_33.


de la facilité des subiets, l’on s’est pû deborder à
plus griefues surcharges & impositions, naissantes de iour
en iour à l’appetit de leurs volontez déreglées :
 
Sur quoy ceux du party contraire declarent auoir tous
iuré & sainctement promis de tenir main forte à ce que
les Parlemens soient remis en la plenitude de leurs cognoissances :
& tous subiets du Royaume, maintenus en
leurs Gouuernemens, charges & offices ; que tous deniers
qui se leueront sur le peuple, soient employez en la defense
du Royaume, & à l’effect auquel ils sont destinez &
bref qu’ils se sont assemblez pour la restauration de l’Estat,
manutention des bons, & punition des mauuais,
protestans que ce n’est contre leur Souuerain qu’ils portent
les armes, ains pour la tuition & defense de sa personne,
de sa vie & de son Estat pour lequel ils iurent tous, &
promettent exposer leurs biens & leurs vies, iusques à la
derniere goute de leur sang, &c.
Qu’est il de faire la dessus ? voila de bien beaux pretextes ;
voila bien des maux dans l’Estat : les laissera-on inueterer ?
& se rendre incurables ? C’est vn chancre, qui deuorera
le Royaume, s’il n’y est pourueu. Voila des excellens
Medecins qui se presentent ; ils ne requierent que vostre
assistance, & vous verrez les bons effects de leur industrie,
& de la bonte de leur medicamens. Il ne faut point
laisser eschapper vne si belle occasion Le mal presse, & si
on n’y met bien tost la main, il n’en faudra plus parler cy-apres.
Pour se desuelopper de ces paralogismes il faut considerer
deux choses ; ce qui est du deuoir ; & ce qui est de
l’vtilite.
Quant au deuoir, il y a certaines reigles, & certaines
adresses, lesquelles si on suit, on ne sçauroit iamais faillir.
Premierement donc, il se faut ressouuenir de ce que
nous auons monstré cy deuant ; & considerer s’il est pour
lors loisible de se sousleuer contre le Prince.
Cela presuppose ; il faut examiner, si en prenant le