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Mazarinade n° D_1_1

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Anonyme [1637], DES ANCIENNES ENSEIGNES ET ESTENDARTS DE FRANCE, DE LA CHAPPE DE S. MARTIN. De l’Office & Dignité du GRAND SENESCHAL, dit DAPIFER, qui portoit ceste Chappe aux batailles. DE L’ORIFLAMME OV ESTENDART DE S. DENYS. DE LA BANNIERE DE FRANCE: & CORNETTE BLANCHE. , français, latinRéférence RIM : Mx. Cote locale : D_1_1.


auquel est escrit. « Le noble Comté du Vexin,
qui est entre la riuiere de Sare & d’Epte, fief propre de
l’Eglise sainct-Denys, & lequel, le Roy de France
Loys, fils de Philippes, allant en guerre contre l’Empereur
des Romains recognut en plein Chapitre, tenir
de sainct Denys, & d’iceluy en qualité de Porte
enseigne, deuoir l’hommage s’il n’estoit point Roy,
a esté vn accroissement de dignité à l’Eglise. »
 
L’histoire de sainct-Denys ; en la vie de Louys le
Gros, dit, que ce Roy, prit l’Enseigne de sainct-Denis,
que l’on appelle l’ORIFLAMME, sur l’autel,
deuotement, qui appartient à la Comté de Vequecin,
que le Roy tient en fief de sainct Denys, comme de son
lige Seigneur.
Sur l’origine de l’Oriflamme, les opinions sont diuerses :
les vns, la rapportent au baptesme de Clouis ;
les autres au temps de Dagobert, autres à celuy de
Charlemagne. Autres, l’ont dit enuoyee du Ciel, dans
Froissard 2. volume ch. 125. circonstances inutiles, ausquelles
ie ne veux pas m’arrester. Mais il faut tenir
pour vray, comme i’ay dit cy-dessus, que cet Estendart
& Banniere de sainct-Denys, estoit de Cendal, de couleur
de flamme d’or, & splendeur rouge, dont il a pris
son nom, & n’auoit aucune figure ; Ce qui est à remarquer.
Guillelmus Brito Philippidos lib. 11.
Origine de
l’Oriflamme.
 
Ast Regisatis est, tenues crispare per auras
Vexillum simplex, Cendalo simplice textum,
Splendoris rubei, Lethania qualiter vti
Ecclesiana solet, certis ex more diebus,
Quod cum flamma habeat vulgariter aurea nomen,
Omnibus in bellis habet omnia signa præire,