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Mazarinade n° B_15_32

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Anonyme [1652], DE LA NATVRE ET QVALITÉ DV PARLEMENT DE PARIS, ET Qu’il ne peut estre interdit ny transferé hors de la Capitale du Royaume, pour quelque cause ny pretexte que ce soit. , françaisRéférence RIM : M0_857. Cote locale : B_15_32.


& ses fondemens les plus solides, pour ruiner au lieu d’edifier,
c’est pour lors qu’elles ne peuuent estre alterées ny
corrompuës par celuy qui s’y est sousmis, & qui n’a pris le
gouuernail en main que pour les conseruer & empescher
leur naufrage.
 
Quand les Iurisconsultes & Politiques peu Chrestiens,
disent que les Rois peuuent tout, & que leur volonté est la
regle de leur Iustice ; Illis quod libet, licet : Ou au contraire
ceux qui deffendent les peuples & qui condamnent la Tyrannie,
soustiennent qu’ils sont sujets aux Loix de l’Estat, &
responsables de leur mauuais gouuernement ; Si les Autheurs
de ces aduis contraires tomboient d’accord des noms,
tres-assurément ils tomberoient d’accord aussi des effets, &
de leurs opinions ; Et si les vns & les autres ne confondoient
selon leur haine ou leur inclination, le mot de Roy & celuy
de Tyran, certainement ils seroient sans erreur, & sans diuision
entr’-eux ; puis qu’il est veritable que les bons Rois
sont exempts des Loix, comme tous les justes & les innocens
de leurs Estats, ce qui est de droit diuin & humain ; Quta lex
justo non est posita, dit l’Esprit de Dieu : Et à ces Rois vrais Peres
du peuple, Licet, quod libet : parce qu’ils ne veulent iamais
rien que de saint & d’equitable, conformément à la Religion
qu’ils professent, & aux Loix qu’ils protegent & qu’ils
conseruent ; ce que faisans ils sont tousiours Rois, tousiours
Peres, tousiours Gouuerneurs, & tousiours Conseruateurs,
c’est à dire, tousiours aimables, tousiours venerables, toûjours
sans plaignans, & tousiours sans accusateurs ; où au contraire
ceux qui violent la Religion, qui mesprisent la pieté,
qui haïssent la vertu, qui destruisent les Loix, qui ruinent la
Iustice, & qui renuersent la Police, quittent le nom de Rois
pour prendre celuy de Tyrans ; Et par ainsi se rendans indignes
de commander, ils se rendent indignes d’estre obeïs, &
se declarans ennemis de leurs sujets, ils renoncent à leur
amitié & à leur obeïssance ; Si bien que les vns n’estans plus
Rois, & les autres plus sujets, la confusion s’engendre, la
haine chasse l’amour, la rebellion se forme, les esprits s’eschauffent,