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Mazarinade n° B_2_32

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Anonyme [1652 [?]], LA DISCVSSION DES QVATRE CONTROVERSES POLITIQVES. I. Si la puissance des Roys est de droict Diuin, & si elle est absoluë. II. Si les Roys sont par dessus les Loix. III. Si les Peuples ou Estats Generaux ont pouuoir de regler leur Puissance. IV. Si dans l’Estat où se trouuent maintenant les affaires, on peut faire vn Regent ou Lieutenant pour le Roy. , français, latinRéférence RIM : M0_1154. Cote locale : B_2_32.


que l’Aristocratie qui donne le Gouuernement
aux plus sages & aux plus puissans est meilleure. Et
les Citoyens qui se trouueront libres comme de
Roys, diront qu’ils ne voudroient point changer
leur forme de Gouuernement pour vn autre. Ie
ne veux point icy traitter cette question, & quelque
desordre qui se trouue maintenant dans l’Estat ;
i’estime neantmoins que tous les Francois
en desirent la continuation, & en esperent la perpetuité,
& comme dit vn certain qui le descrie plus
que tous les autres ; il ne nous seroit pas moins penible
de nous laisser arracher le cœur que l’amour de la
Royauté
 
I. Mais la These que nous mettons en auant
est, si la Royauté est de droict Diuin. Sur quoy
nous auons à dire, à ceux qui ne se veulent pas mettre
en peine de toutes ces distinctions de droict,
qu’elle est de droict Canon, ce que ie preuue par
ces paroles qui se lisent sur les plus gros qui sont
dans l’Arsenal de Paris, ratio vltima regum. Mais
pour contenter les curieux, entre lesquels ils s’en
peust rencontrer de sçauans, ie diray que le droict
diuin se doit diuiser en droict diuin naturel, &
en droict diuin positif. I’appelle droict diuin naturel
celuy qui est émané de la nature des choses diuines
sans qu’il faille aucune institution expresse ;
comme par exemple, tout homme doit croire