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Mazarinade n° B_2_32

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Anonyme [1652 [?]], LA DISCVSSION DES QVATRE CONTROVERSES POLITIQVES. I. Si la puissance des Roys est de droict Diuin, & si elle est absoluë. II. Si les Roys sont par dessus les Loix. III. Si les Peuples ou Estats Generaux ont pouuoir de regler leur Puissance. IV. Si dans l’Estat où se trouuent maintenant les affaires, on peut faire vn Regent ou Lieutenant pour le Roy. , français, latinRéférence RIM : M0_1154. Cote locale : B_2_32.


que l’authorité Royalle estant Souueraine elle est
absoluë, & qu’estant absoluë, elle est par dessus les
Loix. Ie parle icy de la Royauté formaliter. Ie veux
dire que le Monarque a vne puissance souueraine
& absoluë sur la vie, & sur les biens de ses sujects,
pour la conseruation de l’Estat, c’est à dire de la
societé ciuile. Ie ne veux pas dire que les Roys
ayent aucun legitime pouuoir sur la vie ou sur les
biens de leurs sujects hors le bien de l’Estat. Le
domaine arbitraite ne peust estre legitime, que sur
les bestes, aussi les serfs & les esclaues ne sõt point
sensez hommes par les Iurisconsultes, & cette sentence
d’Aristote, qui ne donne la domation qu’à
la Loy & à la raison, doit estre la deuise des honnestes
gens, Iustum est legem dominari non hominem.
La Royauté ne laisse pas d’estre absoluë, puis
qu’elle n’a aucune authorité par dessus elle, & les
volõtez du Monarque sont souueraines lors qu’elles
ont pour principe la raison & non les passions.
Quand ie dis que l’authorité Royale est vne puissance
absoluë, ie n’entend pas qu’elle soit tellement
detachée qu’elle n’aye aucun esgard, mais
ie veux dire qu’elle ne depend point d’vne autre,
quoy qu’elle ait vn esgard au bien de l’Estat qui
luy est essentiel. Ie parle aux Doctes & dis que
l’estre de la Royauté estant relatif & le terme de sa
relation estant le bien & la felicité des sujets, cette