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Mazarinade n° B_2_32

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Anonyme [1652 [?]], LA DISCVSSION DES QVATRE CONTROVERSES POLITIQVES. I. Si la puissance des Roys est de droict Diuin, & si elle est absoluë. II. Si les Roys sont par dessus les Loix. III. Si les Peuples ou Estats Generaux ont pouuoir de regler leur Puissance. IV. Si dans l’Estat où se trouuent maintenant les affaires, on peut faire vn Regent ou Lieutenant pour le Roy. , français, latinRéférence RIM : M0_1154. Cote locale : B_2_32.


Romain, ce n’est pas qu’ils vueillent dire que
leur possession ne soit aussi legitime que celle des
autres.
 
3. Il alleguent que les Empereurs & les Roys
ne sont esleués sur leurs Trosnes que par deux
voyes, par les degrés de la succession Hereditaire
ou par ceux de l’Election, qu’il n’y a point de reuelatiõ
en toute l’Escriture qui oblige vne nation
à suiure le Gouuernement Monarchique non plus
que l’Aristocratique ou Democratique, c’est pourquoy
ils se trouuent tous trois parmy les Chrestiens.
Mais nonobstant l’authorité & les raisons de ces
Docteurs, moy qui ne suis qu’vn Maistre d’Escole,
soustiens icy en faueur des Roys, que l’authorité
Royalle formaliter est de droict diuin naturel.
Ie le preuue la Royauté formaliter entant qu’oppoée
à la Tyrannie, est vne authorité souuerains
de dispenser les recompenses & les chastimens selon
le merite ou le demerite de ceux qui viuẽt dãs
vne mesme societé ciuile, laquelle authorité souueraine
reside dans vn seul. Or il est de droict diuin
naturel qu’il se trouue vne telle authorité souueraine,
ergo. La Majeure de mon argument est
cuidente puis que c’est la difinition du suject. La
Mineure se peut demonstrer ainsi.
Dieu estant l’autheur de toutes choses, & fin