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Mazarinade n° B_2_32

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Anonyme [1652 [?]], LA DISCVSSION DES QVATRE CONTROVERSES POLITIQVES. I. Si la puissance des Roys est de droict Diuin, & si elle est absoluë. II. Si les Roys sont par dessus les Loix. III. Si les Peuples ou Estats Generaux ont pouuoir de regler leur Puissance. IV. Si dans l’Estat où se trouuent maintenant les affaires, on peut faire vn Regent ou Lieutenant pour le Roy. , français, latinRéférence RIM : M0_1154. Cote locale : B_2_32.



Que diroient maintenant ces Israëlites de nostre
Gouuernement, auquel ceux qui dispensent la Iustice,
ne prennent pas quelque don en cachette,
mais en font vn traficq ouuert, vendent en detail
ce qu’ils ont achepté en gros. L’Empereur Antonin,
surnommé le Pieux ou debonnaire, ne voulut
iamais receuoir de l’argent des Offices de Iudicare,
adjoustant que si l’on acheptoit de luy la Iustice,
on la pourroit vendre auec droict à ses sujects,
Emit quod quis enim vendere Iure potest.
Il doit donc demeurer pour constant que hormis
la Royauté d’Israël, les autres puissances Souueraines
ne sont point de droict diuin positif, c’est
à dire que leur institution ne se trouue point dans
le vieil ou nouueau Testament. Mais quand au
droict diuin naturel, il faut encore voir les sentiments
des Docteurs. Ceux qui disent que la dominatiõ
& prelature ont esté introduites par le droict
humain, tiennent asseurement que la Royauté n’est
pas de droict Diuin, car la Royauté est contenuë
sous la domination & prelature comme l’espece
sous le genre. Or non seulement plusieurs grands
Docteurs sont de cét aduis, comme le Cardinal
Bellarmin au liure contre Barklay le Pere Armoux
Binet & autres, Mais le Prince des Scholastiques
le Docteur Angelique 2. 2. q. 10. a. 10. disant, dominium
& prælatio introducta sunt iure humano.