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Mazarinade n° B_2_29

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Anonyme [1652 [?]], INSTRVCTION ROYALE, OV PARADOXE SVR LE GOVVERNEMENT de l’Estat. , français, latinRéférence RIM : M0_1710. Cote locale : B_2_29.


de l’Vniuers ne sçauroient passer que pour
des tyrans, s’ils ne rendent pas la iustice à toute sorte
de personnes.
 
Saint Augustin dit que les Royaumes ne sçauroient
estre que des veritables repaires de Larrons,
s’ils n’ont quelque espece de iustice. Il est vray que
c’est l’vnique ciment de toutes les societez des
hommes, & il n’est point de Principauté qui puisse
subsister sans le Ministere de cette adorable protectrice.
Platon dit, que le plus excellent & le plus suprême
don que Dieu ait iamais sceu faire aux hommes,
veu les miseres où ils sont continuellement
sujets, est de leur auoir dõné vn esprit de iustice, en
vertu duquel ils puissent refrener l’audace des furieux :
conseruer & maintenir les innocens : rendre
à chacun également ce qui luy appartient, & porter
la terreur dans les ames les plus reprouuées.
L’Empereur Seuere fut si équitable en toutes ses
actions, qu’il n’ordonna iamais aucune Loy, ny ne
prononça iamais aucune Sentence, que vingt hommes
des plus sçauans & des mieux versez au droict
ne l’eussent confirmée. Mais parce que les Souuerains
d’auiourd huy n’exercent pas eux mesmes l’Estat
de iudicature, comme faisoient autrefois ceux
des siecles passez, durant que le iuge & le Prince
n’estoient qu’vne mesme chose : ils se doiuent grandement
estudier à connoistre les mœurs, la vertu,
l’integrité, & la suffisance de ceux qu’ils esleuent à
des dignitez si necessaires & si dangereuses ; parce
qu’ils seront vn iour comptables de toutes les iniustices
que leurs Ministres sçauroient auoir commises,