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Mazarinade n° B_2_29

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Anonyme [1652 [?]], INSTRVCTION ROYALE, OV PARADOXE SVR LE GOVVERNEMENT de l’Estat. , français, latinRéférence RIM : M0_1710. Cote locale : B_2_29.


deuant Dieu & que ce souuerain Seigneur ne punisse
d’vne malediction eternelle. Et partant ce ne sçauroir
estre vne vaine obseruation de faire iurer les Roys,
puis qu’en iurant leur sa ut ne se trouue pas moins engagé
que celuy de leurs sujets, s’ils vont contre le serment
reciproque qu’ils viennent de se faire & les vns
& les autres.
 
Ne vous imaginez donc pas qu’il y ait vn souuerain
sur toute la surface de la terre qui soit hors de l’Empire
des loix & diuines & naturelles : car quand les Roys
iurent, ils prennent le nom de Dieu pour caution de
toutes leurs promesses. Nous voyons dans Zacharie
les horribles menaces que Dieu fait à ceux qui iurent
en vain pour deceuoir les autres. Saül fut bien puny
apres sa mort en la personne de ses enfans, pour auoit
violé par vn zele indiscret, la promesse qu’il auoit
faite aux Gabaonites. C’est pourquoy vn Roy ne
sçauroit iamais s’exempter en façon quelconque des
sermens qu’il a faits à ses sujets, s’il n’en veut respondre
en son propre & priué nom deuant le Tribunal de
son adorable Iustice.
De quels malheurs est ce que la plus part des souuerains
de la terre n’ont pas esté persecutez, lors qu’ils
ont fausse les sermens qu’ils auoient faits à Dieu de
bien gouuerner leurs peuples ? les exemples n’en sont
que trop frequens, dans toutes les histoites Saintes,
& curieuses. Les sujets trouuent tost ou tard, le moyen
de fleschir le Ciel pour se deliurer de l’estrange tyrannie
qui les oppresse. Et Dieu de qui la bonté ne sçauroit
iamais auoir des limitez, ne manque pas d’exaucer
ceux qui l’inuoquent en leurs tribulations, & à qui
l’on fait des violences si criminelles. Si cet adorable
Seigneur exauça Iacob au iour de ses afflections, que
ne fera t’il donc pas pour vn nombre infiny de pauures
innocens, qui n’ont peut estre iamais presté l’oreille