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Mazarinade n° A_4_18

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Anonyme [1649], HARANGVE AV ROY POVR LA PAIX. PAR VN ECCLESIASTIQVE. , français, latinRéférence RIM : M0_1541. Cote locale : A_4_18.


entre sainct Paul & Barnabas, & cela est cogneu, quand on
sçait la volonté de Dieu, en ce qui est à faire : Comme nous
auons en Daniel des bons Anges, selon S. Gregoire (ja Dieu
ne veille qu’il y ait eu haine entre les Princes, ny des sujets
aux Princes, puisque tous leurs trauaux ne tendent qu’au seruice
de nostre Roy. S’il y en auoit eu, toute la France souhaitte
auec passion, que les desseins soient effacez & oubliez
entre eux, pour l’estat de leurs Majestés) pour le bien de la
France.
 
Dissentio
potest siue
odio.
Nous sçauons que les Grecs faisoient pour le bien commun,
mieux valloir vn commun accord, qui se nommoit Manestra,
qu’ils appelloient abolition, où tout estoit pardonné,
sans iamais rien demander.
Hortatur
principes
ad pacem
& tollenda
odia.
L’histoire des Romains nous enseigne, qu’ils aimoient
mieux souffrir la mort, que batailler contre leur propre patrie,
encor qu’ils eussent esté bannis iniustes : Il apparut par
Themistocle, que pour cette cause, en sacrifiant, il beut du
sang de Taureau, pour monstrer qu’il vouloit engloutir l’image
de la fureur.
Reconsiliatio
Græcorum.
Que toute l’vnion que l’on fera, soit pour le bien du Roy,
& soulagement du pauure peuple ; Le serment que disent &
preste ceux qui ont de l’authorité en cette matiere, n’est pas
petit.
Iuramentum
licitum
valde
obligat.
Nous auons des exemples assés dans les histoires, entr’autres
de Regulus, encor qu’il fut Payen, lequel ayma mieux
retourner parmy ses ennemis, cruels de Carthage, que de
fausser sa foy de Gentil homme, les paroles de ceux qui agissent
pour luy & pour son Estat se doiuent tenir.
Verbum
regis obligat.
Le Roy Iean, pour cette cause retourna en Angleterre,
Iephté n’espargna pas sa propre fille.
Ioannes
Rex Galliæ
rediit.
Ce ne sera donc pas merueilles (Illustre Conseil) Princes
& Princesses, si vous iurés auec concorde incorruptible pour
le bien de nostre Roy, de l’Estat, & du bien du Royaume.
Dans le temps qu’vn Roy iure ce serment, quand il y va
de la Paix & de son Estat, il faut faire sortir vn flateur, desquels
il se faut defier, puisque par des paroles feintes & plastrées,
si leur puissance se pouuoit estendre iusqu’à ce point,