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Mazarinade n° B_11_23

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Anonyme [1652], OBSERVATIONS VERITABLES ET DES-INTERESSEES, Sur vn escrit imprimé au Louure, INTITVLÉ LES SENTIMENS D’VN FIDELLE SVIET DV ROY, Contre l’Arrest du Parlement du 29. Decembre 1651. Par lesquelles l’authorité du Parlement, & la Iustice de son Arrest contre le Mazarin, est plainement deffenduë; & l’imposteur qui le condamne entierement refuté. Par vn bon Ecclesiastique tres-fidelle sujet du Roy. PREMIERE PARTIE. Qui iustificat impium, & qui condemnat iustum; abominabilis est vterque apud Deum; Prouerb. cap. 17. vers. 15. , français, latinRéférence RIM : M0_2574. Cote locale : B_11_23.


Chrestiens qui desiroient vuider leurs differens à l’amiable, &
qu’ils empietoient autant qu’ils pouuoient sur la iurisdiction
des Laïques, dit en deffendant de plus ouurir les testamens deuant
les gens d’Eglise, que ; Absurdum est si promiscuis actibus rerum
turbentur officia, & altis creditum alius subtrahat, & præcipuè Clericis
quibus opprobrium est si peritos se velint disceptationum esse forensium.
 
Codic de testam.
leg. 23.
Il seroit facile de cotter vne infinité de loix semblables, tirées
des Ordonnances des Empereurs Latins & des Grecs qui
leur ont succedé, si ce nombre pouuoit quelque chose sur la
verité qui n’est qu’vne ; mais crainte que les Ecclesiastiques
n’alleguent leur deffaite ordinaire, que les Souuerains abaissent
autant qu’ils peuuent la puissance de l’Eglise, voyons si
leurs propres Escriuains ont des sentimens contraires à ceux
que nous venons de rapporter.
Hincmar Archeuesque de Rheims escriuant à Rodulphe
Archeuesque de Bourges, & à Frotaire Archeuesque de Bourdeaux,
touchant le mariage d’Estienne auec la fille de Raimond
Comte de Thoulouse, dit parlant des difficultez qui s’y
presentoient à iuger ; in his nihil de ciuili iudicio, cuius cognitores
non debemus esse Episcopi, ponere, sed quæ Ecclesiasticæ definitioni noscuntur
competere, quantum occurrit memoriæ, breuiter studui adnotare.
Hincmar.
to. 2. tit. 37.
Saint Bernard aussi jaloux des droits & de l’honneur de l’Eglise
que les Euesques d’aujourd’huy pour le moins, prenant
les choses en leurs sources, & s’addressant au Pape comme le
premier des Euesques, & le Chef de tous les Ecclesiastiques,
dit en haine de cette ambition de vouloir s’embarasser dans les
affaires du monde ; Audi Apostolum, quid de huiusmodi sentiat, sæcularia
iudicia si habueritis, contemptibiles qui sunt in Ecclesia, illos constituite
ad iudicandum, ad verecundiam vestram dico. Vnde & dicebat
Apostolus, Episcopum instruens ; nemo militans Deo implicat se negotiis
sæcularibus, vt ei placeat cui se probauit ; Stetisse lego Apostolos iudicandos,
sedisse iudicantes non lego ; ergo in criminibus, non in possessionibus
porestas vestra ; quæ tibi maior videtur dignitas & potestas dimittendi
peccata, aut prædiæ diuidendi ? habent hæc terrena iudices suos, Reges &
Principes terræ ; quid fines alienos inuaditis ? quid falsem vestram in
alienam messem extenditis ? & le reste dont cet admirable traitté
est rempli sur ce sujet.
S. Bern de
Consid. ad
Eugen. lib. 1.
cap. 5.
1. Ad Tim.
cap. 2. v. 4.
Les Theologiens mesmes des Papes, & ceux qui se sont les