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Mazarinade n° A_6_7

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Anonyme [1649], MANVEL DV BON CITOYEN, OV BOVCLIER DE DEFENSE LEGITIME, Contre les assauts de l’Ennemy. , françaisRéférence RIM : M0_2406. Cote locale : A_6_7.


de crimes & d’inconueniens où le Magistrat seculier n’ose pas s’interposer.
Mais nous auons veu, helas ! à la confusion d’vn Royaume
Tres-Chrestien, qu’vn genereux Prelat voulant faire le deû de sa
charge, & se presentant pour appaiser vne effroyable sedition, est impudemment
qualifié du nom de Tribun, par des bouffons de Cour, &
est contraint de s’en retourner sans effect, apres de tres-prudentes,
tres-sainctes, & tres-charitables supplications ; & qui sçait si toute
cette fascheuse suite n’a point esté la vengeance de ce mespris ? N’aigrissons
point cet vlcere en le remaniant, mais rendons la loüange à
la memoire des siecles passez. Ceux de la ville d’Antioche pendant
vne sedition abbatirent les statuës de l’Imperatrice. L’Empereur
Theodose venoit à main armée, pour vanger cette injure, l’Euesque
Flauianus alla au deuant. Durant son voyage toute la ville estoit en
inquietude & en apprehension : on fit des prieres publiques dans l’Eglise,
& sainct Chrysostome qui estoit comme le Coadjuteur de cet
Euesché, par les bons offices qu’il y rendoit, montoit tous les iours
en chaire, & les fournissoit de consolations & d’exhortations sur
l’occurrence & la necessité qui les pressoit, & entre les autres, se
fondant sur l’authorité & sur le charactere de ce sainct Euesque, il
leur disoit. Comment est-ce que celuy qui a pouuoir de remettre les
crimes & les iniures qui sont commises contre Dieu, n’aura pas le credit
de composer de celles qui sont faites contre l’Empereur, qui n’est
qu’vn homme ? Il en arriua selon la creance & la prediction de sainct
Chrysostome. Le sainct Patriarche s’estant presenté à l’Empereur,
les armes luy tomberent des mains, & il se défit auec sincerité & generosité
de tous ses ressentimens, sans aucune reserue de vengeance.
Ce mesme Empereur, fort peu d’années apres, ayant exercé quelque
seuerité contre la ville de Thessalonique, il souffrit auec patience
la correction & la penitence publique, qui luy fut imposée par
l’Archeuesque de Milan, sainct Ambroise. Ainsi en vsoient les
anciens Princes Chrestiens, ainsi en vseroient ceux de nostre siecle
s’ils n’estoient pas obsedez de tant d’impies & perfides Courtisans.
Mon aduis seroit, puis que nous en sommes sur l’article de la
Religion, que dans le Formulaire des Prosnes on excommuniast
par chaque Dimanche tous Flatteurs & Fauoris indignes, ainsi
que les sorciers & les noüeurs d’esguillettes ; aussi bien a-t’on
tousiours creu que ces violentes & incomprehensibles affections que