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Mazarinade n° C_5_58

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Boyer, Paul / sieur du Petit Puy [?] (P. B. E. [signé]) [1649], L’IMAGE DV SOVVERAIN OV L’ILLVSTRE PORTRAICT DES DIVINITEZ MORTELLES : OV IL EST TRAITÉ Contre l’opinion des Libertins du Siecle. Dedié à sa Majesté par P. B. E. Rex verò lætabitur in Dec, laudabuntur omnes qui iurant in eo; quia obstructum est os loquentium iniqua. , françaisRéférence RIM : M0_1684. Cote locale : C_5_58.


escriuirent à leurs Confreres qui estoient en Ierusalem,
qu’ils eussent à prier pour Nabuchodonosor, & pour la
vie de son fils, encore qu’ils fussent tous idolatres. S. Paul
connoissant que Festus, Preuost de Iudée, fauorisoit les
Iuifs en la deduction de sa cause, en appella deuant Cesar :
Ainsi estant conduit deuãt Neron Empereur des Romains,
il deffendit si bien ses interests qu’il fût absoult de toutes
choses quelconques. Que si les Iuifs ont prié pour vn Roy
idolatre, & que sainct Paul ait deferé à ce malheureux ennemy
d’vne Religion si saincte que la nostre, seulement
pour le respect de sa Principauté, que ne deuons nous pas
faire pour vn Prince donné de Dieu comme le nostre ? Et
qui doutera que le Seigneur n’en soit l’autheur, & qu’il ne
l’ait institué luy mesme pour le soulagement de son peuple.
Si vous prenez la peine de consulter les sacrez cayers
de l’Escriture Saincte, vous trouuerez vn nombre infiny
d’authoritez, tant des Prophetes que des Apostres, qui
tesmoignent apparament que les Rois sont instituez, établis
& créez par la propre bouche du Seigneur, approuuez,
confirmez & authorisez par luy mesme.
 
Roys 10.
chap. 15.
Ephes 1.
Thessal. 2.
1. Pier. 1.
1. Pier. 1.
Iean 15.
Ephes. 1.
Thessal. 2.
Rom. 9.
Exod. 4.
Exod. 3.
Nomb. 12.
& 16.
Hab. 3.
Exod. 24.
31. & 34.
Nomb. 16.
Exod. 17.
1. Sam. 9. &
28.
2.. Sam. 3.
1. Sam. 13.
1. Rois 1. &
15.
2. Rois II.
18. & 20.
4. Rois 20.
1. Sam. 10.
1. Rois 9.
Psalm. 2.
Apoc. 19.
Dan. 7.
Psalm 2.
Luc 2.
Math. 4, 8.
9. & 10.
Sont deux
dragmes à
7. fois piece.
Qui vaut 4.
dragmes.
Math. 22.
Rom. 13.
1. Pier. 2.
Rom. 13.
Baruc 2.
Il nous reste maintenant à dire à quelle fin ils furent
créez, & mesme esleuz à cette dignité Royale. Combien
que les Historiens nous assignent grandissime quantité de
causes, il nous suffira d’en raconter seulement les principales.
La premiere raison de leur primitiue creation, fut
vne admirable conduite en l’ordonnance & en la dispensation
des choses ; laquelle commença à reluire & à paroistre
en quelques citoyens, de l’excellence desquels se
trouuans tous émerueillez, ils les iugerent dignes de l’administration
& du gouuernement de leur petit Empire.
Voila vne des principales causes de l’institution des Rois,
d’autant que ces grands esprits par vne prudence ciuile, &
& par vne integrité de mœurs, commencerent à exhorter
les peuples, encore fort rudes & fort barbares, à l’obseruation
de certaines loix, & de certaines polices humaines, par
la force desquelles ils pûssent songer & ordonner plus
heureusement de l’estat de leur vie. Ce que Iustin, graue
Historien, a tres-bien entendu, quand il a escrit, que la premiere