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Mazarinade n° B_17_30

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Anonyme [1652 [?]], LE POLITIQVE VNIVERSEL, OV BRIEVE ET ABSOLVE DECISION de toutes les questions d’Estat les plus importantes. SCAVOIR EST, I. Si les Roys sont d’institution diuine. II. S’ils ont vn pouuoir absolu sur nos biens & sur nos vies. III. Si les conditions auec lesquelles les peuples se sont donnez aux Roys ne doiuent pas estre inuiolables. IV. S’ils sont obligez d’obseruer les loix fondamentales de l’Estat. V. Si leur gouuernement doit estre Monarchique ou aristocratique, pour le bien commun du Prince & du peuple. VI. S’ils doiuent auoir des Fauoris. VII. Si leurs Fauoris doiuent entrer dans le Conseil, & prendre le gouuernement des affaires. , françaisRéférence RIM : M0_2818. Cote locale : B_17_30.


donnance de Dieu. Voila vne merueilleuse
Philosophie de sainct Pierre & de sainct Paul,
touchant ce que nous deuons aux Princes.
Mais quand il s’est trouué des Roys qui ont
voulu tyranniser leurs peuples, que ne leur a-t’il
point fait pour les punir de la mauuaise
application qu’ils faisoient de leur puissance
absoluë ? Ne fist-il pas chasser honteusement
Roboam de tous ses Estats par les douze Tributs
d’Israël, pour auoir seulement voulu surcharger
ses sujets vn peu plus qu’il ne falloit
de trop d’impositions & de trop de subsides.
C’est vne illusion d’Estat, de se figurer que
l’authorité d’vn Roy consiste en la rigueur du
gouuernement, & en l’abaissement des peuples.
 
C’est vne erreur insuportable de dire que les
Rois ayent vne puissance si absolue sur leurs
suiets, qu’il ne leur reste plus apres cela que la
mort ou l’obeissance. Il y a des obligations, des
dependances, des ordonnances, des statuts &
des loix, qui les empeschent bien de pretendre
à ce pouuoir si absolu, ou à cette puissance si
souueraine. Si les Roys sont des petits Dieux
au regard de leurs subjets, il faut qu’ils sçachent
qu’ils ne sont que des petits verres de
terre au respect de celuy qui leur a mis la Couronne