Anonyme [1652 [?]], INSTRVCTION ROYALE, OV PARADOXE SVR LE GOVVERNEMENT de l’Estat. , français, latinRéférence RIM : M0_1710. Cote locale : B_2_29.
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le Roy & le tiran, si ce n’est que le Roy obeït à la loy,
& le tyran n’en veut point receuoir pas vne. Enfin, si
nous considerons le Souuerain dans l’obseruation des
loix, ie trouue que c’est le plus noble & le plus excellent
de tous les estres raisonnables : mais si nous le
considerons sans l’vsage de la loy, & sans quelque espece
de iustice, c’est le plus monstrueux & le plus abominable
de tous les hommes. Cleobule l’vn des sept
Sages de Grece, disoit que celuy qui auoit plus de liberté
en deuoit moins vser que les autres. Cambises
Roy de Perse dit que les Princes ne doiuent iamais
rien faire qui ne soit honneste, vertueux, & tres-équitable,
& qu’il n’appartient qu’aux Barbares de transgresser
les loix qu’ils ont vne fois establies.

 

Solon ce grand Legislateur des Atheniens, estant
enquis des moyens qu’on deuoit tenir pour bien gouuerner
les peuples, dit qu’il falloit que le Prince fust
tres-obeïssant aux loix, afin de donner bon exemple
à tous ceux qui deuoient viure sous les siennes. Iesus-Christ
voyant que les Scribes & les Pharisiens accabloient
le pauure peuple d’vn nombre infiny de loix
tres-rigoureuses, sans qu’ils en voulussent obseruer pas
vne, leur dit qu’ils estoient bien aises d’accabler les
autres d’vn insupportable fardeau, sous lequel ils n’auoient
nulle inclination de se vouloir soûmettre.

Ciceron en son liure des loix, commande expressement
aux Princes & aux Magistrats de viure selon
les loix, afin de seruir d’exemple au reste des hommes :
car tout ainsi dit-il que les subjets sont adonnez
au mal par le mauuais exemple de leurs Souuerains,
tout ainsi ils sont adonnez au bien par l’exemple de
leur bõne vie ; c’est pourquoy tels sont les Superieurs,



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